Forum de discuţii - întrebări / răspunsuri
|
[ Pune o întrebare ]
Categoria: Principal -> Impozite si Taxe -> Impozite si Taxe
Răspunsuri
|
Intrebarea nr. 3082 din data: 12-02-2010 pusa de Vujdeu Petru : · Buna ziua.
Va rog sa imi comunicati de ce nu se adopta si in Arad (asa cum este de exemplu in Timisoara unde sint necesare urmatoarele acte :fotografii inainte si dupa modificare,factura+chit.de la furnizor,carte de identitate prop,cerere de scutire) scutirea de la plata impozitului pe cladire in cazul renovarii termice (schimbarea timplariei clasice cu una termoizolanta)?
De ce nu incurajati scaderea cheltuielilor cu intretinerea si implicit costurile pentru toti cetatenii acestui oras?
|
Raspuns din data de 18-03-2010 : Stimate Domn,
Ca urmare a intrebarii dumneavoastra, va comunicam urmatoarele:
La art. 284 alin.(19) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, se prevede ca sunt scutite de la plata impozitului pe cladiri persoanele fizice si/sau juridice care reabiliteaza sau modernizeaza termic cladirile de locuit pe care le detin in proprietate pe perioada de rambursare a creditului obtinut pentru reabilitarea termica.
In conformitate cu pct.214 din H.G.nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru a beneficia de scutirea de impozitului pe cladiri contribuabilii trebuie sa depuna la organul fiscal o cerere insotita de copii de pe autorizatia de construire pentru lucrarile de reabilitare termica si de pe documentele din care reiese perioada de rambursare a creditului obtinut pentru reabilitarea termica.
Scutirea se acorda incepand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care persoanele au depus cererea respectiva.
Prin urmare, acordarea scutirii la plata impozitului pe cladiri pentru persoanele fizice care reabiliteaza sau modernizeaza termic cladirile de locuit pe care le detin in proprietate este o facilitate fiscala prevazuta de Codul fiscal, necesar a fi reglementata prin hotarare a consiliului local.
Acest aspect este prevazut si la pct.220 alin.(2) din H.G. nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare: „La acordarea scutirilor sau reducerilor, dupa caz, autoritatile deliberate pot avea in vedere facilitatile fiscale acordate persoanelor fizice prin reglementari neprevazute in titlul IX din Codul fiscal”
Compartiment Audiente
|
Sus
|
|
Intrebarea nr. 3070 din data: 09-02-2010 pusa de Dumitrescu Nicolae : · Presa da exemple de taxe pe terenuri agricole in tara care nu sar de 43 lei pe hectar. Cum se explica cei peste 100 lei taxe pe hectar in Arad? De regula arendasii nu dau mai mult de 300 lei la hectar. In aceste conditii taxele si impozitul pe venit insumeaza cam 150 lei.Deci pentru 10 ha de teren agricol raman proprietarului cam 1500 lei.Normal ar fi ca 10 ha de teren agricol sa asigure existenta unei familii de batrani! Credeti ca este normala situatia creata la Arad? Cu un asemenea venit o pereche de batrani trebuie sa apeleze la ajutorul social!Ce ziceti?
|
Raspuns din data de 12-03-2010 : Stimate domn, în conformitate cu prevederile art. 256 alin.(l) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal cu modificările și completările ulterioare „orice persoană care are în proprietate teren situat în România datorează pentru acesta un impozit anual, exceptând cazul în care în prezentul titlu se prevede altfel."
Impozitul pe teren se stabilește conform art.258 din Legea 571/2003 privind Codul fiscal cu modificările și completările ulterioare, luând în calcul amplasamentul terenului (intravilan sau extravilan), suprafața terenului, rangul localității în care este amplasat terenul, zona și/sau categoria de folosință a terenului.
Conform art.287 din Legea 571/2003 privind Codul fiscal cu modificările și completările ulterioare „nivelul impozitelor și taxelor locale prevăzute în prezentul titlu poate fi majorat anual cu până la 20% de consiliile locale, județene și Consiliul General al Municipiului București, după caz, cu excepția taxelor prevăzute la art. 263 alin. (4) și (5) și la art. 295 alin. (11) Ut. b) - d). "
Municipiul Arad este localitate de rang II, conform pe. 4.3 din Anexa nr.2 din Legea 351/2001 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului național.
Astfel, având în vedere prevederile mai sus menționate precum și Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr.430/2009 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2010, vă prezentăm modul de calcul al impozitului pe teren:
.
în cazul unui teren amplasat în intravilan, înregistrat în registrul agricol la categoria de folosință terenuri cu construcții, impozitul pe teren se stabilește prin înmulțirea suprafeței terenului, exprimată în hectare, cu suma corespunzătoare prevăzută în următorul tabel:
-lei /ha*-
Nr. crt. Zona în cadrul localității Nivelul impozitului pentru anul 2010
1 A 7.809,60
2 B 5.448,00
3 C 3.448,80
4 D 1.822,80
In cazul unui teren amplasat în intravilan, înregistrat în registrul agricol la altă categorie de folosință decât cea de terenuri cu construcții, impozitul pe teren se stabilește prin înmulțirea suprafeței terenului, exprimată în hectare, cu suma corespunzătoare prevăzută în tabelul următor:
-lei/ha*-
Nr. crt. Categorii de folosință Nivelul impozitului pentru anul 2010
Zona A Zona B Zona C Zona D
1. Teren arabil 28,80 21,60 19,20 15,60
2. Pășune 21,60 19,20 15,60 13,20
3. Fâneată 21,60 19,20 15,60 13,20
4. Vie 48,00 36,00 28,80 19,20
5. Livadă 55,20 48,00 36,00 28,80
6. Pădure sau alt teren cu vegetație forestieră 28,80 21,60 19,20 15,60
7. Teren cu apă 15,60 13,20 8,40 X
8. Drumuri și căi ferate X X X X
9. Teren neproductiv X X X x
Suma stabilită astfel se înmulțește cu coeficientul de corecție prezentat la art.258 alin. (5) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, care pentru municipiul Arad este 4,00.
în cazul unui teren amplasat în extravilan, impozitul pe teren se stabilește prin înmulțirea suprafeței terenului, exprimată în ha, cu suma corespunzătoare prevăzută în următorul tabel:
- lei/ha-
Nr. crt. Categoria de folosință Nivelul impozitului pentru anul 2010
Zona A Zona B Zona C Zona D
1 Teren cu construcții 32,40 28,80 26,40 22,80
2 Arabil 51,60 49,20 46,80 43,20
3 Pășune 28,80 26,40 22,80 20,40
4 Fâneată 28,80 26,40 22,80 20,40
5 Vie pe rol, alta decât cea prevăzută la 5.1. 57,60 55,20 51,60 49,20
5.1. Vie până la intrarea pe rod X x x x
6 Livadă pe rol, alta decât cea prevăzută la 6.1. 57,60 55,20 51,60 49,20
6.1. Livadă până la intrarea pe rod X X X X
7 Pădure sau alt teren cu vegetație forestieră cu excepția celui prevăzut la 7.1. 16,80 14,40 12,00 8,40
7.1. Pădure în vârstă de până la 20 ani și pădure cu rol de protecție X X X X
8 Teren cu apă, altul decât cel cu amenajări piscicole 6,00 4,80 2,40 1,20
8.1. Teren cu amenajări piscicole 34,80 32,40 28,80 26,40
9 Drumuri și căi ferate X X X X
10 Teren neproductiv X X X X
Suma stabilită astfel se înmulțește cu coeficientul de corecție corespunzător prevăzut în următorul tabel, prezentat la art.251 alin. (5) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal:
Zona în cadrul localității Rangul localității
0 I II III IV V
A 2.60 2.50 2.40 2.30 1.10 1.05
B 2.50 2.40 2.30 2.20 1.05 1.00
C 2.40 2.30 2.20 2.10 1.00 1.00
D 2.30 2.20 2.10 2.00 0.95 1.00
Din ce prezentate anterior, reiese că nivelul impozitului pe teren diferă de la un buget local la altul în funcție de următoarele:
cuantumul impozitului stabilit pe mp, prin hotărâre a consiliului local;
amplasamentul terenului (intravilan sau extravilan);
categoria de folosință a terenului;
zona în care este amplasat terenul;
rangul localității.
Dvs nu specificati la ce categorie de teren faceti referire, ceea ce este deosebit de important având în vedere cele prezentate anterior și în funcție de care se determină impozitul datorat.
|
Sus
|
|
Intrebarea nr. 3055 din data: 27-01-2010 pusa de neagu lucian : · despre ce taxa auto este vorba pe 2010
(108,35 ron) ?
in taxa de 76,11 ron - contr.inchiriere teren garaj intra si impozitul pe garajul propriuzis ? daca nu acxesta cum poate fi platit online ?
astept raspuns pe adresa de email
multumersc, lucian neahu
|
Raspuns din data de 09-02-2010 : Stimate Domn,
Ca urmare a intrebarii dumneavoastra, va comunicam urmatoarele:
- suma de 76,11 Ron = reprezinta chiria teren pentru garaj calculata dupa formula 18m2 garaj x 4,2282 lei/m2 an.
- Impozitul pe garaj este separat fata de chirie si este inclus in impozitul pe cladire de 164,12 lei de plata, pentru care dumneavoastra ati primit bonificatie, achitand 155,91 lei la pozitia dumneavoastra – Rol 1047795 in data de 27.01.2010.
Compartiment Audiente
Sesizare 4651
Stimate Domn,
Ca urmare a intrebarii dumneavoastra, va comunicam urmatoarele:
Pentru amplasamentul de pe str. Voluntarilor nr. 2 exista o documentatie de urbanism PUZ – ansamblu RED 3 - aprobata prin HCLM 190/2009.
- documentatia PUZ a fost intocmita conform Legii 50/1991 republicata HGR 525/1996 si Ghidul privind metodologia de elaborare si contunutul cadru al PUZ – ului, indicativ GM 010 – 2000 si avizat in conformitate cu Legea 350/2001 modificata.
- au fost respectate conditiile impuse prin certificatul de urbanism nr. 1314/27.05.2008 si documentatia contine toate avizele si acordurile solicitate
- pentru ansamblul RED 3 nu au fost emise autorizatii de construire
- distanta dintre doua cladiri situate pe parcele invecinate (aprox.20,00 m) nu este restrictionata prin lege. Prin edificarea imobilului se respecta conditia ca pentru toate incaperile de locuit amplasate pe fatada favorabila(sud) sa se asigure durata minima de insorire de 1.1/2 h la solstitiul de iarna.
Compartiment Audiente
|
Sus
|
|
Intrebarea nr. 3034 din data: 20-01-2010 pusa de Danila Gabriela Nicoleta : · Buna ziua,
Am vandut un apartament proprietate personala si doresc sa stiu ce trebuie sa fac pentru a fi radiat din evidenta dvs. Va multumesc.
|
Raspuns din data de 18-02-2010 : Stimata doamna,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
Potrivit art. 254, alin 5 din Legea nr. 571/2003, privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, :” (5) Orice persoana care dobandeste, construieste sau instraineaza o cladire are obligatia de a depune o declaratie fiscala la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale in a carei raza de competenta se afla cladirea, in termen de 30 zile de la data instrainarii imobilului sa se prezinte la Directia Venituri registratura de luni pana vineri intre 08 – 17 sau la punctul de lucru din Piata Fortuna, de luni pana vineri intre orele 08 – 17 cu actul de instrainare al imobilului si actul de identitate in vederea radierii din sarcina sa a obligatiilor catre bugetul local.
Compartiment Audiente
|
Sus
|
|
Intrebarea nr. 3031 din data: 16-01-2010 pusa de ander sabin : · d-le primar este corect sa platesc impozit pentru locuinta la fel ca si locuitori din aceiasi zona dar care bnificiaza de canalizre si strada asfltata valoarea de piata a unui imobil care bnificiaza de toate utilitatile este aceiasi cu a unui imobil care este situat pe o strada plina de gropi si fara canalizre ma refer la strada iosf lengyel crtier aradu-nou va multumesc anticipat pentru raspuns
|
Raspuns din data de 05-02-2010 : Stimate Domn,
Ca urmare a intrebarii dumneavoastra, va comunicam faptul ca la stabilirea impozitului pe cladiri s-a avut in vedere faptul ca imobilul de mai sus nu este dotat cu toate utilitatile, astfel ca la un imobil fara utilitati si cu natura peretilor exteriori din lemn, din piatra naturala, din caramida nearsa, din valatuci sau din orice alte materiale nesupuse unui tratament termic si sau/ chimic, valoarea impozabila a cladirii, exprimata in lei pe mp. Este de 137 lei/mp., conform Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L.M. Arad nr.430/28.01.2009 privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2010. In conditiile in care imobilul era dotat cu toate utilitatile (apa, canalizare, electrice incalzire) valoarea impozabila a cladirii, exprimata in lei valoarea pe mp. Este de 219 lei/mp.
Mentionam faptul ca la stabilirea impozitului pe cladirea de mai sus s-au avut in vedere urmatoarele elemente:
- suprafata construita desfasurata
- valoarea impozabila a cladirii, exprimata in lei valoarea pe mp;
- natura peretilor;
- utilitatile imobilului;
- vechimea imobilului;
- zona de impozitare;
- coeficientul de ajustare a impozitului stabilit prin H.C.L.M, Arad nr.430/2009.
De asemenea, in vederea clarificarii situatiei fiscale privind declaratia speciala de impunere pentru stabilirea impozitului pe cladiri majorat, in cazul persoanelor fizice detinatoare a mai multor cladiri cu destinatia de locuinta. Sunteti invitat la sediul Directiei Venituri avand actul de identitate.
Compartiment Audiente
|
Sus
|
|
|
|